Influencerka stworzona przez AI. Nie istnieje, a zarabia konkretne pieniądze

Influencerka stworzona przez AI. Nie istnieje, a zarabia konkretne pieniądze
Aleksander
Content EditorJust Join IT
Podziel się

Rozy to kolejny przykład na to, jak za pomocą algorytmów można zarabiać pieniądze. Południowokoreańska, wirtualna influencerka nie istnieje, jednak nie przeszkadza jej to generować milionów odsłon i setek tysięcy dolarów przychodu. Jak to możliwe?


Rozy obecnie posiada na Instagramie około 58 tys. obserwujących. W rzeczywistości jednak, ta kobieta nie istnieje. Rozy jest niczym innym, jak wirtualnym człowiekiem stworzonym przez koreańskie studio Sidus Studio X. Według regionalnych mediów, to pierwszy tego typu przypadek w kraju, który wykorzystuje algorytmy AI i uczenie maszynowe w opisywanym celu. 



Rozy ma 22 lata i 171 centymetrów wzrostu - uwielbia też surfing, deskorolkę i bieganie. Do stworzenia tej postaci programiści wykorzystali technologię modelowania 3D, generując około 800 różnych zestawów ekspresji twarzy i fizycznych ruchów (te ostatnie zostały pobrane od prawdziwego człowieka). Jak twierdzą przedstawiciele studia, przez pierwsze trzy miesiące od założenia Rozy konta na Instagramie, nikt nie zorientował się, że jest ona w pełni wirtualną postacią. Nie przeszkodziło jej to jednak wygenerować ponad 11 milionów odsłon w serwisie YouTube. Nie wspominając już o ponad 100 zdobytych, lukratywnych kontraktach reklamowych. 



Programuj influencerów i… zarabiaj?


Szef Sidus Studio X zdradza, iż Rozy posiada obecnie 8 kontraktów reklamowych na wyłączność oraz sporą ilość regularnych sponsorów - głównie w postaci brandów z Korei. Studio odpowiedzialne za wygenerowanie algorytmów pozwalających na dowolną manipulację wirtualną influencerką twierdzi, iż do końca 2021 roku postać Rozy zarobi "na czysto" w okolicach 850 tys. dolarów. 


A wszystko to przez… rosnącą popularność metaverse. Koreańczycy przewidują, że w ciągu najbliższych pięciu lat rynek wirtualnych influencerów będzie warty prawie 100 miliardów dolarów. 


Oficjalne konto Rozy znajdziecie tutaj


Dla mnie to serio jakaś abstrakcja. Ale być może właśnie tak będzie wyglądała przyszłość mainstreamowej sieci?

44komentarze
Podziel się
14.09.2021 10:23
14.09.2021 10:23

Influencerka stworzona przez AI. Nie istnieje, a zarabia konkretne pieniądze

Influencerka stworzona przez AI. Nie istnieje, a zarabia konkretne pieniądze
Aleksander
Content EditorJust Join IT

Rozy to kolejny przykład na to, jak za pomocą algorytmów można zarabiać pieniądze. Południowokoreańska, wirtualna influencerka nie istnieje, jednak nie przeszkadza jej to generować milionów odsłon i setek tysięcy dolarów przychodu. Jak to możliwe?


Rozy obecnie posiada na Instagramie około 58 tys. obserwujących. W rzeczywistości jednak, ta kobieta nie istnieje. Rozy jest niczym innym, jak wirtualnym człowiekiem stworzonym przez koreańskie studio Sidus Studio X. Według regionalnych mediów, to pierwszy tego typu przypadek w kraju, który wykorzystuje algorytmy AI i uczenie maszynowe w opisywanym celu. 



Rozy ma 22 lata i 171 centymetrów wzrostu - uwielbia też surfing, deskorolkę i bieganie. Do stworzenia tej postaci programiści wykorzystali technologię modelowania 3D, generując około 800 różnych zestawów ekspresji twarzy i fizycznych ruchów (te ostatnie zostały pobrane od prawdziwego człowieka). Jak twierdzą przedstawiciele studia, przez pierwsze trzy miesiące od założenia Rozy konta na Instagramie, nikt nie zorientował się, że jest ona w pełni wirtualną postacią. Nie przeszkodziło jej to jednak wygenerować ponad 11 milionów odsłon w serwisie YouTube. Nie wspominając już o ponad 100 zdobytych, lukratywnych kontraktach reklamowych. 



Programuj influencerów i… zarabiaj?


Szef Sidus Studio X zdradza, iż Rozy posiada obecnie 8 kontraktów reklamowych na wyłączność oraz sporą ilość regularnych sponsorów - głównie w postaci brandów z Korei. Studio odpowiedzialne za wygenerowanie algorytmów pozwalających na dowolną manipulację wirtualną influencerką twierdzi, iż do końca 2021 roku postać Rozy zarobi "na czysto" w okolicach 850 tys. dolarów. 


A wszystko to przez… rosnącą popularność metaverse. Koreańczycy przewidują, że w ciągu najbliższych pięciu lat rynek wirtualnych influencerów będzie warty prawie 100 miliardów dolarów. 


Oficjalne konto Rozy znajdziecie tutaj


Dla mnie to serio jakaś abstrakcja. Ale być może właśnie tak będzie wyglądała przyszłość mainstreamowej sieci?

Dodaj swój pierwszy komentarz i stań się częścią naszej społeczności
Zaloguj się
KOMENTARZE (0)

Dodaj pierwszy komentarz

Najpopularniejsze w społeczności
Te treści czekają też na Twoją uwagę

Oh My Dev logo
Oh My Dev logo

OhMyDev.pl - to, co najważniejsze w IT - od devów dla devów

Oh My Dev to społeczność dla każdej osoby która interesuje się lub zajmuje szeroko pojętym IT. Najnowsze i najpopularniejsze informacje z całego świata IT. Szukaj, oceniaj, komentuj, czytaj, twórz.